czwartek, 20 lipca 2017

Pozor, tu ide šéf Tour! Christian Prudhomme prevzal riaditeľský superb

Na červené kapote sa skvie iniciály HD. Patrí Henrimu Desgrangovi, zakladateľovi Tour.

"Pán Prudhomme si prial, aby tu boli," vysvetľuje Guillaume Jolita, tlačový manažér Škody France.

"Prepojenie minulosti so súčasnosťou je pre mňa dôležité," pritakáva Christian Prudhomme, riaditeľ Tour. Na pôde českého veľvyslanectva v Paríži práve preberá kľúče od úplne nového Superbu, z ktorého bude dirigovať najsledovanejšie cyklistické preteky planéty. Iba strešné okno mu ešte len namontujú. Potom sa v ňom vztýči a bielou zástavkou odmávne štart 102. ročníka.

Streche vozidla dominuje celkom šesť antén.Vo vnútri má medzi zadnými sedadlami Prudhomme svoj riaditeľský pult a mikrofón. Štyri rôznofarebné tlačidlá označujú štyri rádiov� � okruhy, na ktorých môže separátne hovoriť. Buď s ďalšími vozidlami riaditeľstva pretekov, alebo len s komisármi, či naopak s celým oficiálnym konvojom Tour. "A tu na boku je ovládač červeného majáčika," ukazuje. S výstražnú blikačkou na streche môžu pri Tour jazdiť iba tri najdôležitejšie vozy organizátorov.

Ani minibar vnútri nechýba. Momentálne sú v ňom naskladané minerálky, počas pretekov sa tu chladí aj šampanské pre riaditeľovej hostí. "Platí pre nich rovnaká zásada ako pre pelotón," rozpráva Prudhomme. "Cyklisti majú prvý občerstvovacie zónu na 50. kilometri. U nás vo vozidle sa nalieva šampanské tiež až na 50.kilometra. "

Vlani hostil francúzskeho prezidenta Françoisa Hollanda, ten sa spoločne s premiérom prihlásil aj tento rok. "A kto vie, možno sa na štarte v Utrechte dočkáme prekvapenia." Veď Tour vyráža na svoju púť z Holandska a tiež kráľ Viliam Alexandr by mohol zasadn� �ť na kožené sedačke vedľa Prudhomma.

Len televízna obrazovka vo vozidle prekvapivo chýba. "Radi by sme, aby pasažieri mohli vnútri sledovať prenos. Ale s príjmom signálu v horách sú veľké problémy, "líči Jolita.

Kancelária v aute

Spoločnosť Škoda je oficiálnym dodávateľom vozidiel pre Tour od roku 2004. "Vtedy som aj ja nastúpil do funkcie riaditeľa," hovorí Prudhomme. "Takže jediné auto, ktoré na Tour poznám, je Škoda Superb.Je mojou kancelárií. Som v ňom okolo sedem hodín denne. "A pretože odtiaľ riadi okrem Tour aj ďalšie závody a akcie spoločnosti A.S.O., trávia vo vnútri až 90 dní ročne. "Vlastne som v aute častejšie ako vo svojej skutočnej kancelárii."

Tohtoročný superb je šiestym, ktorý za svoje funkčné obdobie dostal, nový model dostáva zhruba každý druhý rok. Za rok býva na tachometri 25 000 kilometrov, z toho 7 0 00 na Tour. Za volantom je nepostrádateľným mužom 46-ročný Gilles Maignan, bývalý cyklistický profesionál, ktorý išiel štyrikrát Tour a najlepšie ju dokončil na 81. mieste.

"Čoby vodič riaditeľa závodu dorazíme do cieľa etáp vždy s najlepšími jazdcami. Čo som ako cyklista mnohokrát nezažil, "vtipkuje.Prudhomme si ho sám vybral. "Chcel takého vodiča, ktorý predtým sám pretekal a pozná zákonitosti pelotónu," rozpráva Jolita.

Gilles Maignan meria 190 centimetrov. "Ja tiež. Napriek tomu môžem za Gillesom na zadnom sedadle sedieť pohodlne, "uisťuje Prudhomme, a aby to dokázal, prehodí si nohu cez nohu.

Vždy tri hodiny pred štartom etapy ho Maignan priváža do sponzorské dedinky. Než riaditeľ absolvuje dohodnuté schôdzky, obstará vodič všetko potrebné. "Ja šampanské chystám, Christian ho rozlieva," smeje sa Maignan.Na trati je naopak často vystavený situáciám, kedy nikomu do smiechu nie je. "Fanúšikovia nechávajú mnohokrát pre auto len uzučký prejazd a ja mám strach, aby som nikoho nezrazil," priznáva.

Hovorca francúzskej Škodovky Jolita siahne do vozidla a zahúka na klaksón, ktorý v prípade potreby rozháňa za asistencie výstražného svetla divákov či sprievodné vozy.Klaksón vydá prenikavý trilok. "To je najslávnejší zvuk Tour," hovorí Jolita. Červený superb, ktorý má na prednej ŠPZ nápis Direction Générale 1, má vždy prednosť.

Zatiaľ všade okolo nového vozidla panuje pohoda, v okolí Eiffelovky prebiehajú testovacie jazdy, turisti si ho fotografujú.

Ale od 4. júla už bude nasadený do ostrej akcie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz